Förra helgen när jag varit och tävlat i Luleå och kom hem så hade Gentle förmodligen slagit på sig när hon sprungit i hagen och fått ett överben på insidan av vänster framben. Så hon har fått vila den här veckan och kommer att få vila ända tills jag känner att det inte är värme i överbenet längre. Den mest akuta svullnaden har lagt sig nu, så det är på väg tillbaka, men jag vet av tidigare erfarenhet att det kan ta ganska lång tid ibland innan det lägger sig helt och särskilt om man fortsätter att träna.

Jag tycker inte att jag har någon brådska med Gentle och egentligen passar det ganska bra att hon får vila just efter det pass där jag (förutom avfallningen) tycker att hon var som allra bäst. Hon har utvecklats så mycket och varit med om så mycket så det kan vara bra för henne att få smälta alltihop också. Det enda är att jag längtar så att få rida henne igen och att hon ser ut som om hon längtar att vi ska göra någonting tillsammans också. Jag får väl gå ut och promenera med henne lite här framöver och låta henne beta lite gräs som börjar komma upp. Jag skrattade så när jag lät henne beta igår. När Woody ska beta så går han och letar efter gröna strån och det kan ta ett tag innan han hittar vad han söker. Gentle hon blev alldeles överlycklig och tuggade frenetiskt stora stycken av brunt gräs med rötter och allt. Hon gillar verkligen mat den hästen 🙂 .IMG_1577

