Nu har jag och Petra putsat inför tävlingen, börjat packa tävlingsskåpet och jag har även städat i sadelkammaren och mitt skåp, tvättat och lagt undan vintertäcken, m.m. Det känns så skönt att inte bara vara lite förberedd inför morgondagen utan också ha fint när vi kommer hem igen.

Jag hann rida Woody i manegen idag. Fokus låg på seriebyten för igår blev det faktiskt pannkaka av dem. Woody var för laddad ute på stora utebanan i ömsom hagel och ömsom blåst eller sol och när jag skulle prova göra serier så började han bara hoppa på stället efter två eller tre byten. Jag tog om och tog om, men det blev aldrig riktigt bra. Så det kändes förstås inte så bra inför tävlingen. Däremot kändes det övriga bra igår.

Idag började jag efter uppvärmningen att helt oplanerat rida in på linjer från både PSG och Intermediaire I. Han kändes riktigt fin i skolorna. Sedan arbetade jag med galoppen en stund innan jag red några sicksack galoppslutor från olika håll och varsin halvpiruett och varsin helpiruett, också helt okej. Till sist provade jag några serier, bara i vart fjärde och vart tredje. Första blev som igår, samma studsande. Sedan gjorde han en hel, men med spänning, sedan gjorde vi några som kändes riktigt bra och vi började hitta tillbaka till varandra igen. Sedan fick vi en studs igen och sedan några bra efter det.

Det är inte drömscenariot inför tävlingen precis med sånt här strul dagarna innan, men vi får göra det bästa av det. Egentligen blir det ingen riktig tävling för vi är bara två startande, men vi blir bedömda av tre domare ändå och det är förstås väldigt nyttig träning. IMG_0275

