Inte idag heller 🙂 . Petra och hennes kompis hade markarbete på stora utebanan och jag red samtidigt som dem med Woody. De travade över bommar och hoppade lite studs.

Woody var väldigt pigg efter sin vilodag och hade svårt att galoppera normala galoppsprång under uppvärmningen utan kortade sig hela tiden och började med turbogalopp i bakbenen. Det var svårt att rida. Jag försökte att inte förhålla med innertygeln, att få honom att länga ut sprången, men det var inte så enkelt. När jag red över i förvänd galopp gick det bättre, då började han ta längre språng och så småningom började han slappna av.

Jag red mest galoppslutor idag och passade på nu när jag hade gott om plats att rida rakt fram en liten längre sträcka innan jag bytte galopp, så han provade aldrig byta före mig som han gjorde i helgen. Jag red en bytesserie i vart fjärde och den kändes bra. Han väntade på mig trots att han var så pass pigg.

När jag nästan var klar tänkte jag trava över bommarna, då blev Woody överlycklig och hoppade studs över dem istället. Just då hoppade även den andra ponnyn och drog iväg lite efter hindret så Woody hakade på och drog även med sig Los Angeles som satte iväg i fullt sken. Jag fick snabbt stopp på Woody men Petra fick kämpa lite längre sträcka innan hon kunde hejda LA. Men jag bestämde mig då för att inte prova hoppa studsen utan vänta tills Woody i alla fall inte haft en vilodag innan. Jag vill ju inte att någon av oss ska skada sig innan tävlingen till helgen.

Men snart ska vi nog prova hoppa igen. Det var ju så roligt förra sommaren.IMG_0608

