Woody och Gentle får vila idag, men igår red jag en tur med Gentle i skogen. Det blåste ordentligt, så jag promenerade en stund med henne innan jag satt upp, så att vi inte skulle möta någon buss eller att hon skulle bli rädd för saker som fladdrade utanför ett hus som vi skulle passera. När vi kommit en bit in i skogen där det blev lite mer lä satt jag upp.

Hon var pigg och alert och tittade på saker runt omkring men var så duktig och lyssnade på mig hela tiden ändå. Jag red till rakbanan, förbi rotvältan och det stora risupplägget och det gick jättebra. Vi travade korta sträckor, men underlaget var väldigt ojämnt med tjälhål och lera på sina håll, så jag var försiktig och saktade ofta av till skritt för att hon inte skulle skada sig. Hon var så fin och lyssnade riktigt bra på halvhalter och mina skänklar när jag ville parera upp henne när hon föll åt något håll. Tänk att hon kunde vara så duktig i blåsten!IMG_3062

