Vi fick tummen upp för tränset idag på träningen. Marc tyckte att Woody var lika bra eller bättre i det mesta på träns jämfört med kandar. Det enda som blev sämre var avbrott från galopp till skritt, det blev svårare att få till. Jag hade riktigt härlig ridkänsla idag. Bra i munnen, ännu lite högre i formen, mer liksidig och lite luftigare trav och galopp med aktiva bakben.

Skrittpiruetterna åt vänster gick jättebra, men åt höger så hade vi problem när vi skulle ut ur dem att Woody kortar upp steget höger bak och inte kommer ur piruetten smidigt. Precis samma sak är det med galoppiruetten åt höger att han översamlar sig och har svårt att komma ur piruetten. Det kändes redan när vi började med de samlade små volterna att han samlar för mycket och tappar bjudningen och takten i höger varv. Så det får vi jobba vidare på. Däremot gick det riktigt bra när jag väl gjorde halvpiruetterna, den vänstra var så tretaktig och fin och den högra gick faktiskt bättre att komma ur.

Det bästa idag var slutorna, både i trav och galopp. Det var så roligt att Marc fick se det jag varit så nöjd över hemma, att vi fått till vänstersidan bättre och att jag kunde sitta kvar på vänster sittben och då blev det äntligen sådant flyt. Härlig ridkänsla som gav mersmak. Jag längtar redan till imorgon._MG_2463

