Petra följde med idag när jag skulle rida Gentle i skogen igen. Det var ett bra moraliskt stöd efter det som hände i förrgår, dessutom fotade hon oss i det härliga soliga vädret.

Gentle tramsade ganska mycket kring stolen när jag skulle sitta upp, men när hon väl stannade och stod stilla så stod hon prick stilla tills jag manade henne framåt. Hon var lugn och avslappnad och förblev så under hela ridpasset. Jag red precis samma väg som sist. Jag travade iväg från Petra och red till rakbanan i trav med korta skrittpauser och Gentle var helt underbar, fin i munnen, väldigt lyhörd för skänkeln, balanserade upp sig bättre och tog halvhalterna jättebra.

På hemvägen hade Petra hunnit ganska långt och fotade oss där i skogen. Gentle tittade till på henne, men blev aldrig rädd.  Gentle frustade väldigt mycket och verkade oerhört belåten med sig själv och tillvaron. Det var en underbar ritt och jag njuter än av känslan.IMG_2985IMG_2999IMG_3022IMG_3023IMG_3042IMG_3048IMG_3062IMG_3081IMG_3091

