Tänkte prova rida ute på stora ridbanan ikväll där snön tinat och det bara finns ett islager med lite snö ovanpå. Eftersom det var ganska kallt så trodde jag att det skulle gå bra eftersom isen nog skulle hålla. Det gjorde den också, men det knastrade och small när jag började rida där så Woody blev så rädd så jag höll på att flyga av. När det small kastade han sig åt sidan och stirrade nedåt, stod med benen brett isär och styv som en pinne. Jag kunde skritta en stund till sedan gjorde han likadant och när han kastade sig så mycket så att jag satt löst i sadeln så gav jag upp och red upp till gårdsplanen istället. Där var det lite väl hårt underlag, men det gick i alla fall att rida.

Woody vär jättefin och jag satt och travade mycket på en volt, minskade volten, red med lite tagen i bakdel i vänster varv och lite bogen innanför i höger varv. Sedan red jag i mycket samlad galopp på samma volt och fick en underbar känsla, så jag samlade och samlade och vände till slut runt i hela piruetter och Woody bara rullade på i samma takt, väldigt tretaktig och väldigt sittande i båda varven, tills det kom en katt bakifrån. Då kastade han sig igen och jag satt lite löst en gång till ikväll. Men sedan kunde vi fortsätta i samma lösgjorda, samlade, taktfasta, underbara galopp. Stolliga häst, katter och smällande is var farligt, men tio galopperande rådjur i ridskolehästarnas hage, de brydde han sig inte alls om.Woody Norran

