Imorgon ska Petra och Los Angeles göra sin årsdebut på dressyrtävling på SRK. Det blir Los Angeles tredje tävling på bortaplan och hans första tävling inomhus i annan manege än hemmamanegen, dessutom med långsidesläktare vilket brukar vara extra spännande. Så jag tycker att vi får räkna den här tävlingen som miljöträning.

Petra blev i alla fall väldigt nöjd med jobbet jag gjorde när jag red honom i förrgår, så igår när hon själv skulle rida honom ute på gårdsplanen och det nästan stormade och började bli mörkt så var han det finaste han någonsin varit. Jag blev så lycklig, både över att jag kunnat hjälpa dem och över att Petra verkligen fick känna den där optimala ridkänslan och över hennes glädje när hon ridit färdigt igår.

Idag hann vi båda rida i manegen samtidigt. Petra var väldigt nöjd med LA halva passet, men sedan blev det besvärligt när han helt plötsligt inte skulle fatta vänster galopp och började jaga upp sig mer och mer. Men efter ett tag hittade de tillbaka till varandra igen.

Efter ridningen tvättade vi svansen på LA, borstade upp honom och jag mockade rent åt honom när Petra putsade grejer och packade tävlingsskåpet.

Det är inte säkert att jag kommer att hinna rida mina egna hästar i helgen, men det gör faktiskt ingenting. Jag tycker att de har jobbat på så bra och varit igång så mycket att det inte skadar om de får ledigt några dagar. Nu ska jag vara hästskötare istället och återgälda Petra för alla gånger som hon har varit hästskötare åt mig. Det ska bli riktigt trevligt! 1415662_821158057928279_1856131025_n

