Tänk en isabellfärgad välvd hals, den vita manen, de söta små öronen, den otroliga schvungen i traven och känsligheten för skänkeln och sätet, lydnaden för halvhalterna och en outsinlig energi, då förstår du hur det är att rida Los Angeles. Petra ville att jag skulle göra det ikväll eftersom han varit lite jobbig och för att hon ska tävla till helgen. Det var jätteroligt!

Han var ju lite för speedad även för mig, men jag hade en underbar ridkänsla utemellan. Han hade utvecklats så mycket sedan sist jag red. Nu kunde jag använda skänklarna på ett mycket mer effektivt sätt utan att han blev stressad, han svarade otroligt bra på sätet och han kunde samla sig så mycket mer. Duktiga Petra, vad hon har jobbat med honom! Nu hoppas jag att hon ska bli nöjd när hon rider imorgon.

20150318-213138-77498793.jpg

