Jour i helgen och hann inte rida igår, men idag blev Gentle omskodd och jag hann rida Woody. Det blev ett pass i manegen på kandar.

Återigen skrittade han riktigt bra in i handen. Jag är så glad att det går framåt med det. Idag jobbade jag med att tänja på gränserna lite. Halter och igångsättningar där jag krävde att han skulle ta i lite mer bakifrån och in i handen i igångsättningen, sedan skolor där jag krävde ännu lite mer böjning. Då ville han gå upp i passage några gånger så jag blev mer bestämd, han piskade svansen och var inte helt nöjd och för några år sedan vet jag att jag hade fått en ganska stor dust att ta i det läget. Men efter några försök så gav han med sig och blev verkligen riktigt fin.

Sedan började jag jobba galoppslutor efter hela diagonalen och fortsatte i motställd förvänd galopp där jag ställde om ännu mer än tidigare och Woody var jätteduktig och det kändes verkligen hur nyttigt det var för honom att tänja ännu lite mer. När jag sedan red tillbaka i rättvänd galopp blev sprången ännu mer genom hela kroppen än tidigare och han blev mer rakriktad. Petra tyckte att jag red lite för fort i slutorna så jag minskade tempot, då tyckte hon att jag red för långsamt, så jag försökte hitta ett mellantempo. Det kändes också nyttigt att försöka rida precis det tempot hon ville. Och visst hade hon rätt i att det blev bäst i det tempot 🙂 !10968220_792258624191778_573774926_n

