På parkeringen som såg ut som en spolad skridskobana blev det ett litet ridpass ikväll under stjärnklar himmel. Inte en enda gång halkade Woody och ridbarheten var på topp. Jag red skolor i trav och galopp. Lite väl mycket samling i galoppen för att inte halka, men jag tror att Woody tycker att det är så enkelt när underlaget inte blir för djupt för han kändes så stark och bärig. Jag red inte så länge eftersom jag var rädd att det blev lite väl hårt underlag, men lite omväxling med underlag är ju också bra.

Vänstersidan och böjningen var lättare idag igen, troligen beroende på att jag red på tränset och inte kandaret. Det känns så mycket svårare med kandaret. Men jag är så glad över känslan ikväll och om jag hinner rida i manegen på kandar imorgon så ska jag eftersträva den känslan jag hade idag. Tyvärr är det mycket bokat i manegen under helgen och jag vill ju hinna rida Gentle också så vi får se hur det går. Woody Norran

