Skön ledig dag, som egentligen inte var tänkt att den skulle spenderas i stallet hela dagen men så blev det. Först promenad med Gentle och ett ridpass på henne, sedan hem för lunch och tillbaka för att rida Woody och precis när jag var färdig och skulle åka hem kom Petra för att rida LA, så då stannade jag och tittade på henne. Efter det en liten paus innan intag av hästar, först i Gentles stall och sedan på ridhuset. Det tar sin tid med två hästar som dessutom står i olika stall och visst kan det kännas lite väl jobbigt ibland, men en sådan dag som idag så är det definitivt värt det. Vilken lyx att få rida två underbart fina hästar ensam i manegen! Att sedan solen sken och fåglarna kvittrade på vår promenad genom skogen gjorde ju inte saken sämre och förmildrade det faktum att det var blåst och ishalka.

Idag höll ingen i Gentle när jag satt upp, men en kompis stod bredvid hela tiden. Det gick jättebra. Gentle var lite mer tittig i början av passet och inte i form hela tiden, men ändå fin i munnen och lyssnade bra för skänkeln så jag tyckte inte att det gjorde någonting, hon måste ju få titta och vara unghäst. Efterhand blev hon stadigare och i galoppen var hon rund och fin i lite lägre form efter några hastiga fattningar. När vi gick hemåt myste vi verkligen båda två i det fina vädret och jag var så lycklig över henne. Det är verkligen så roligt att få rida unghäst igen.

Jag red Woody på kandar och jobbade vidare med vänstersidan. Det var lite svårare idag med kandaret än med tränset, men det känns ändå verkligen som att det är på väg att bli rätt, bara att det kommer att ta lite tid innan vi är där. Men det var ett lika roligt pass som med Gentle, jag njöt av ridkänslan och framför allt traven på slutet var helt magisk igen.

Till sist fick jag som sagt se Petra rida LA och när hon hade värmt upp honom, skrittat en stund och sedan tog tyglarna och började trava under nedsittning så blev både jag och Petra så där överraskade igen över vad vi var med om, LA gungade iväg i en helt otrolig trav i den högre formen som Petra tränat under helgen och med en sådan vila i steget och luft under benen så vi bara häpnade. 11007597_640045956100877_1391453179_n

