Petra hann jogga både LA och Woody i manegen idag, härliga stretchingpass under lättridning i låg form efter helgens dressyrarbete med mycket samling, och jag hann hämta Gentle och rida ett litet pass i manegen.

På vägen till ridhuset verkade hon lite mer orastad än tidigare och gnäggade flera gånger, men väl i manegen så var hon lugn igen. Inga problem vid uppsittning och igångsättning idag heller och när jag började rida så var det idel spetsade öron och samarbetsvillig häst. Hon trodde några gånger att jag tänkte fatta galopp så hon höjde huvudet och tog liksom sats, men när jag gjorde en förhållning så förstod hon direkt att det inte var så och fortsatte fint i trav. När jag väl skulle galoppera så sprang hon lite in i fattningen, men sansade sig snabbt och rullade på bra i båda varven. Jag är så nöjd att hon är så positiv, avslappnad och kommer ihåg vad vi jobbat på trots att det blir lite långt mellan passen. Precis som när jag rider Woody så blir jag så glad när hästen är så glad och positiv.IMG_1498IMG_1530

