Återigen ett pass i manegen som dominerades av tre hoppekipage, men åh, vad jag är nöjd med Woody! Totalt avslappnad, totalt fokuserad på mig, mjuk och smidig och jättefin att rida trots alla störningsmoment.

Jag red lite slutor efter långsidorna eftersom det inte gick att använda diagonalen och det var jättebra, för då kände jag mycket tydligare skillnaden mellan höger och vänster och vad som fattades i vänster, böjningen, stödet på yttertygeln och engagemanget i bakbenen. Så jag gjorde några volter innan långsidan och kände efter vad jag behövde för att få samma känsla i slutan och jag fick jobba mycket med ytterskänkeln och efter ett tag tyckte jag att vi närmade oss samma känsla som i höger.

Vad jag var mest nöjd över idag, förutom att han var så obrydd om omgivningen, var att han hade så härlig eftergift i nacken och kändes så fin i handen.

Petra avslutade passet på honom och det såg så härligt ut, först lite trav under nedsittning där han var så fin i formen och sedan en lång stunds joggande i låg form under lättridning. Imorgon är Petra ledig och ska rida Woody åt mig när jag är på jobbet. Jag hoppas att han kommer att uppföra sig bra då också.IMG_1036

