Ibland är det inte negativt att vara äldre. Idag slogs jag av hur mycket jag tycker om Woody. Hur enkelt det är när man fått vara nära varandra under så många år och verkligen lärt känna varandra. Förstås på grund av att jag pysslar på och försöker lära känna Gentle så mycket som möjligt och det blir så tydligt när jag sedan kommer till Woody och allt känns så bekant och jag vet precis vad han tänker och tycker och hur genomsnäll han är. Inte för att Gentle har visat några dåliga sidor än, utan snarare bara att jag inte tycker att jag riktigt förstår hur hon mår och tänker och känner på samma sätt som Woody. Idag översköljdes jag av hans generositet och positivitet.

Jag red ett kortare pass på kandar idag för att han ska kännas så bra som möjligt imorgon på programridningen. Det kändes som om träningen i förrgår gett resultat, han var smidig och lätt för hjälperna. Det enda som inte var så bra idag var seriebytena, igen 😦 . Han spände till, svarade inte alltid på hjälpen, blev lite ovillig just då. Jag tror verkligen att det beror på att vi tränat byten i varje, men det känns ändå så jobbigt att gå bakåt när det gått så bra tidigare. Får se hur det går imorgon.

I övermorgon har jag tänkt gå med Gentle till ridhuset igen och rida om det inte är för stökigt i manegen. Det längtar jag verkligen till. Hoppas att snön ligger kvar så att vi kan promenera i skogen. Annars kanske jag måste lasta henne och köra transport dit. IMG_0110

