Nu har vi först varit till Gentle, gett henne mat, släppt ut henne och mockat. Sedan åkte jag och Petra till ridhuset, gav de fyra privathästarna kraftfoder, la täcken på de ridskolehästar som skulle ha det och släppte ut alla 24 ridskolehästarna, sedan våra egna och så mockade vi hela stallet och gjorde iordning mat för kvällen. Det tog ca två timmar, men idag hade vi hjälp av de andra två privathästägarna. Imorgon och övermorgon är det jag och Petra som ska sköta allting själva. Det kommer att bli ganska tufft. Dessutom ska vi hinna fira jul utemellan, träffa delar av släkten och göra mysigt hemma och laga mat och sånt.

Därför tror jag att det inte kommer att bli så mycket ridet de här dagarna, om ens något. Jag hade ändå tänkt att Gentle skulle få komma till ro först och se att hon inte dragit på sig något virus från transporten innan jag börjar ta henne till ridhuset. Men lördag och söndag är två helt vanliga dagar och då kan det vara dags att börja om hon fortfarande är frisk då.

Jag har anmält mig med Woody till en Pay and Ride den 3 januari. Då ska jag prova rida Intermediaire I. Det känns spännande och svårt. Så jag hoppas att jag hinner träna en del innan dess. Nästa års första Marc-träning är den 17-18 januari.

Men nu ska vi fira jul. Nu ska jag ta tre djupa andetag och tänka att det som inte är gjort nu kanske inte måste göras heller. Jag ska försöka vara i nuet tillsammans med min familj och inte i någon mobil eller dator. Jag önskar dig som läser det här en riktigt fridfull och God Jul!

20141224-094535-35135056.jpg

20141224-094537-35137547.jpg

