Jag och Petra roar oss ibland med att betygsätta hästarnas renlighet i boxarna när vi står och mockar åt dem. Men idag gällde betyget mycket väl godkänt Woodys uppförande under uteritten. Petra skulle rida först men LA fick lite damp och studsade och for och tvärvände plötsligt och kom rakt mot mig och Woody och sedan ned i diket och förbi oss och några galoppsprång på väg hemåt. Men Woody var helt cool, stod bara kvar på tygeln och sög på bettet där jag gjort halt och tycktes tänka att LA var ett ovanligt stökigt och jobbigt barn. Då red jag först och Woody gick som den äldre farbror han faktiskt är, men sällan visar, helt avslappnad hela ridturen, med stora kliv, rörliga bogar och gungande rygg.

Vi skrittade hela tiden eftersom det var så hårt ute. Jag var väldigt frestad att prova lite piaff när Woody kändes så fin, men ville inte riskera att stressa upp LA när han börjat slappna av så bra. Så när vi kom tillbaka till stallet så skrittade jag runt på parkeringen och provade några steg. Helt suveränt kröp han in med bakbenen under sig och stod nästan på stället och trampade rytmiskt några steg, totalt avslappnad. Sedan skrittade vi bara vidare. Fina, fina häst!IMG_0403

