Den elasticitet som jag saknade igår berodde kanske på att det varit så hårt underlag ute och att jag inte kunde gymnastisera Woody ordentligt de sista två dagarna före träningen. För idag däremot så fanns den verkligen där igen. Woody var så fin från början till slut. Vi fortsatte med träningen från igår och la in lite mer små travvolter för att få honom att böja sig ordentligt, skjuta på lika med båda bak och få mig att sitta på inner sittben i vänster varv.

Passet varvades lite mer och vi hoppade mellan de olika gångarterna och gjorde olika övningar. Piruettjobbet kändes ännu lite säkrare idag än igår, seriebyten i vart tredje och vart annat flöt fint. Woody var avslappnad men ändå energisk och framme för skänkeln och bättre i rakriktningen än igår. Efter seriebytena gjorde vi något annat och sedan sa Marc att vi skulle prova byten i varje igen. Jag skulle först göra ett enstaka byte på diagonalen åt båda hållen och sedan tre i varje. I första försöket blev det två språng mellan andra och tredje bytet, men i andra försöket gick det. Marc sa att han gjorde det bra dessutom, att alla bytena blev lika stora.

Då tyckte Marc att vi skulle försöka från höger galopp som jag inte lyckats klara än. Eftersom jag försökt det själv hemma och inte lyckats så hade jag inte så stora förhoppningar, men jag provade. Första försöket blev det som i vänster galopp två språng mellan andra och tredje bytet. Marc tyckte att det var jag som var för långsam, så jag provade igen och satsade på att vara ännu snabbare och Woody som blir lite frustrerad när han förstår att jag vill något mer han tog också i och satsade och efter de två första bytena så hoppade han verkligen in i det tredje bytet. Åh, så härligt att vi klarade det också! Det märktes på Woody att han blev nöjd när han förstod att han listat ut vad det var och att han klarat det. Då tyckte Marc att vi skulle nöja oss med träningen för idag även om det var en kvart kvar. Det tyckte verkligen jag också. När Woody bjöd så mycket på sig själv och allt kändes så bra då är det skönt att han fick känna att det inte blev så jobbigt eller svårt. Fina, fina häst! IMG_0110

