Åh, så skönt att jag hann rida i manegen idag nu när det blivit stenhårt i marken ute och knöligt och ingen snö. Det blir svårt att rida vettigt ute framöver om det fortsätter så här, men då är man tacksam för de gånger man hinner nyttja manegen.

Woody tyckte nog också att det var skönt att få röra på sig ordentligt för han var superladdad. Han snorklade och hade sig i början och slog till och med en stor brall mitt i ridpasset, men var ändå väldigt ridbar och försökte inte komma undan arbete. Han var väldigt aktiv i sina bakben och elastisk i kroppen, men det blev lite si och så med rörelserna då han ibland ville hitta på egna saker.

Jag försökte rida en liten sax och hade en otroligt bra känsla i galoppslutorna, han var så mycket under sig och böjd i bålen, men däremot så fick han för bråttom efter bytet åt båda hållen och det var svårt att få ett riktigt flyt. Sedan gjorde jag några seriebyten. Då var han otroligt rund i formen och bytte verkligen genom hela kroppen och kom med massor med rygg, men var så laddad så det blev lite extra hopp och för hastiga, spända byten. Men han var duktig som ändå inte bytte före mig utan väntade på hjälpen. Jag red på kandar och det känns så bra inför Marc-träningen i helgen att jag hann göra en riktigt ordentligt dressyrpass. Och Woody verkade verkligen ha roligt idag!

20141105-162823-59303119.jpg

