Jag trodde att jag hade lite kontroll. Jag lyckades byta jouren igår för att hinna städa och baka inför Petras kalas idag, hann göra de flesta journaler klart som släpade från förra veckan, hann de arbetssamma resorna, hämtade ut ett paket, handlade, torkade ett fönster, var till stallet och red Woody tillsammans med Petra som fick rida efter mig eftersom hon ska tävla honom på lördag. Skyndade hem, lagade middag, men sedan…

Jonathan kämpade med skolarbete inför prov idag, Jocke var kvar hos hästen, jag och Petra var trötta efter helgen, huset var fortfarande som ett bombnedslag. Kom på att jag missat ett föräldramöte. Luften gick bara ur och jag insåg att jag inte skulle orka städa och baka något till ett kalas idag. Så familjen bestämde tillsammans att vi skulle skjuta på kalaset och bara fira Petra själva med hämtmat och Petras favorittårta.

Idag hade jag turen att sluta lite tidigare så jag och Petra var till stallet och red Woody igen. Den här gången började Petra och jag avslutade, tvärtom mot igår. Igår låg han på lite i handen, när han inte var riden på två dagar, men idag var han så fin, förutom att han blev lite rädd några gånger och rusade till för både mig och Petra. Petra red den finaste galoppen någonsin, så samlad och rund. När jag satt upp var han väldigt fin i handen och arbetade så bra med ryggen, så Petra hade verkligen gjort ett bra jobb.

Nu måste vi försöka rida honom ordentligt hela veckan, eftersom han kändes lite orastad när han blev rädd för olika saker, så att han förhoppningsvis håller sig lugn på lördag.

Sedan hann jag faktiskt städa lite hemma och vi har nu ätit en god middag och ska snart ta fram tårtan som jag gjorde imorse. Igår kändes det verkligen som om livet inte bara körde förbi mig utan också över mig och jag tänkte verkligen tanken att sälja hästarna, men nu när jag sitter med katten i knäet och kan slappna av så mår jag så särskilt gott av den stunden jag red idag. Jag njuter av tanken på hur fin han kändes och fantiserar om hur vi ska utvecklas vidare. Dessa hästar, de tar mycket kraft och energi, men ger så otroligt mycket tillbaka.IMG_0643

