Red på stora utebanan ikväll i solnedgång i t-shirt och underbart sommarväder. Det regnade inatt så underlaget var perfekt och Woody var bara så fin. Inga hinder i vägen så jag passade på att träna på stor yta med saxen och sedan seriebyten.

Vi måste få ett jämnare tempo i saxen, men i övrigt var jag nöjd med böjning och bjudning. Men det blir lite för stora skillnader i tempot.

När jag vände in för första serien busade Woody till så jag vände ifrån och började om. Då var han magisk! Red en diagonal med fem byten i vart fjärde, sedan fem i vart tredje, sedan sju i vartannat och sedan direkt in på sista diagonalen där jag skulle prova tre i varje för första gången sedan Marc-träningen.

När jag vände in och samlade galoppen lite mer så kände jag att Woody visste vad som gällde. Alla byten innan gjorde att galoppen var så rund, så genom hela kroppen och så energiska bakben. Jag älskar den känslan jag fick, när Woody liksom tände till men ändå väntade på mig. Och när jag då gav hjälpen tog han i för kung och fosterland och bytte tre i varje med sådan inlevelse så jag kan inte annat än älska den hästen! Wow, vilken känsla!

Sedan var det full förberedelse med att duscha LA och fixa inför Petras tävling i helgen. Det ska bli roligt. Men jag kommer att gå runt och njuta av kvällens ridkänsla.

20140912-222329-80609405.jpg

