Petra satt många timmar i sadeln idag eftersom det var svårt att beräkna tiderna. Så hon började med Los Angeles för tidigt, men skrittade sedan mesta tiden så det var ingen fara för att han inte skulle orka. När hon var klar med honom var det dags att hoppa upp på Woody, som fick en mer lagom framridning. Så totalt blev det länge för henne till häst. Men vad gör väl det när det gick så bra med båda hästarna och hon vann båda klasserna. Jag vet inte vem jag är mest stolt över idag, Los Angeles, Woody eller Petra.

För mig kändes det viktigast att det skulle gå bra med Los Angeles. Så som Petra tränat och förberett sig. Därför var det så underbart att se vilken liten stjärna han var som skötte sig så fantastiskt bra. För att inte tala om hur duktig Petra var, som red så in i varje detalj. Galoppen var magiskt fin, så rund och samlad. Han var helt stadig i form genom hela programmet förutom i andra galoppfattningen där han blev lite snabb och kröp upp ur formen. När de red in på sista uppridningen fick jag gåshud, formen var så optimal, Petra satt så snyggt och traven var så otroligt elegant, han bara växte ända fram till halten. Ritten gav 62 % och vinst i ponnyklassen.

Så var det dags för Woody, som var sista startande i storhästklassen. Många undrade nog hur det skulle gå eftersom han varit så stökig tidigare, men jag kände mig ganska trygg i att det skulle gå bra. Dels har han ju skött sig så bra på senare år, dels verkar han trivas så bra med Petra och är försiktig när hon rider. Sedan tror jag att Petra faktiskt också skulle klara av mycket om det skulle visa sig att han gjorde något. Men man vet ju aldrig innan man provat. Men vilken fin ritt de gjorde! Woody var lite storögd på publiken, men otroligt lydig, avslappnad, elegant och följsam. De red ihop 66 % och många kom fram efteråt och sa att nu hade jag gjort något dumt, nu fick jag nog börja se mig om efter en ny häst, för Petra och Woody var ju fantastiskt fina ihop. IMG_0959

