Nationaldag med 26 grader i skuggan och sol. Vilken härlig dag vi fick idag då vi var lediga. Jag hade morgonfodringen och släppte ut hästarna och åkte sedan hem och drack kaffe i lugn och ro. Altandörren som går direkt från köket står öppen för jämnan när det är fint väder och gränsen mellan ute och inne suddas ut, vilket jag tycker är så härligt. De båda äppelträden utanför köket/altanen står i full blom och det här är den absolut finaste tiden på den här gården. 

Eftersom det var så varmt cyklade jag inte iväg till stallet förrän på eftermiddagen, så det blev en skön vilodag. Sedan var jag helt själv i flera timmar i stallet och red och pysslade på och packade tävlingsskåpet och skötte om hästarna. Oftast är ju Petra med mig i stallet och det är fantastiskt trevligt, men nu när jag var där själv så länge så kändes det lite som förr i tiden och jag blev påmind om hur roligt och starkt mitt hästintresse är. Det är så underbart att bara vara där och pyssla på.

Jag valde att rida i den svala manegen idag och det kändes som ett bra val. Woody var förvånansvärt pigg efter två dagars hårdträning och kändes superelastisk och läcker. Vad det gjorde mycket att vi fick rätt på vänstersidan igår. Han var underbar i handen, flyttade bogen direkt jag la emot vaden och kändes så stark och smidig.

Jag checkade av lite rörelser och sedan provade jag en serie i vart fjärde och en i vart tredje och nu var det inga problem. Men det var ju hemma och inne så det går inte att jämföra med gårdagen. Men mycket nöjd och glad med min ridkänsla så känns det mindre viktigt hur det går på tävlingen när det kan vara så underbart att rida till vardags.

20140606-195018-71418883.jpg

20140606-195037-71437370.jpg

