Red Pay and Ride idag och jag är så nöjd med Woody. Han kändes fin både under uppvärmningen och under programmet, bra bjudning och ändå lösgjord. Den enda stora missen var i sicksacken, då spände han till, kastade över i ett byte före mig och gjorde det orent och trängde sedan med bakdelen före i högerslutan. Det är alltid just efter skritten som han spänner till inför galopprogrammet och det känns som svårast. Det fina idag var att han sedan kom tillbaka till mig och gjorde resten av programmet sansat och fint. Jag började med byten i vart fjärde lite för sent på diagonalen och det första bytet blev lite kort bak, men sedan var han jättefin. Treorna kändes riktigt bra och halvpiruetterna glömde jag nästan bort för de kändes så okomplicerade för en gångs skull. Jag är så glad och lättad att det kändes så bra idag eftersom det gick så dåligt i onsdags när vi hade så svårt med programridningen. Eva som var domare tyckte att det var det bästa PSG han gjort någon gång och det håller jag med om. Men det är ju på hemmaplan det. Helt annorlunda blir det när vi kommer på tävling, tyvärr. Men nu bevarar jag den här känslan och ska försöka ta med mig den till tävlingen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

